joi, 10 septembrie 2009

Volvo - motor oprit

Masina care are rolul sa-mi deserveasca necesitatile, un Kia Cee`d careia astazi i-am facut revizia de 2 ani, este bolnavioara de ... ESP aprins. Exact, beculetul de la ESP sta permanent aprins datorita unei probleme de corectie a unghiului la directie. Asta a zis calculatorul iar mecanicul a cerut timp de gandire sa analizeze problema. Cum am mers 2 ani mai pot merge cateva zile.

Insa, cei de la Volvo au probleme mai mari. Cateva zeci de mii de automobile Volvo vor cauta de urgenta service-urile pentru a rezolva o problema de motor. Un programel electronic era problema care cauza oprirea motorului dupa doar cateva sute de metri.

Modelele vizate sunt S80, V70, XC60, XC70 şi S80L (vândut în exclusivitate în China), fabricate în perioada 2008-2010. (???)
Toţi clienţii Volvo afectaţi vor primi o scrisoare prin care vor fi invitaţi să viziteze un dealer Volvo pentru a schimba programul electronic.
Din cele 26.000 de autovehicule afectate, 12.000 au fost vândute în SUA.

Revenind la Kia mea, ma declar multumit ca in 2 ani de zile, desi este o masina noua si in general predispusa la "problemele tineretii", nu am avut decat cateva mici necazuri. O baterie schimbata dupa 3 luni, o bieleta la revizia de azi si acest beculet ESP care se incapataneaza sa stea aprins.
Pentru curiosi sau viitori vizitatori ai atelierelor pentru revizie: revizia am facut-o la MIT Aviatorilor nr. 17, a costat 7,3 milioane iar oamenii de acolo sunt destul de draguti ;)
Si inca doua cifre ce mi se par interesante despre posibilitatile masinii: viteza maxima 190 si mai era loc iar la o "plimbare" de 800 km am reusit un consum de 5,8%.

0 comentarii:

Label Cloud